Cad is féidir liom a thuairisciú?
Má thagann tú ar ábhar mídhleathach nó díobhálach ar ardán, ba cheart duit an t-ábhar a thuairisciú ar dtús don ardán atá i gceist.
Má tá deacracht agat tuairisc a chur faoi bhráid ardáin, nó má tá imní ort nár lean ardán na nósanna imeachta cearta chun tuairisc a láimhseáil, ba cheart duit teagmháil a dhéanamh linn. Is mór againn gach teagmháil a fhaighimid ón bpobal. Dá mhéad faisnéise agus teagmhála a fhaighimid, is amhlaidh is fearr is féidir linn ár gcuid oibre a dhéanamh, trína ndéanaimid teagmháil le hardáin lena chinntiú go gcomhlíonann siad na rialacha nua seo. Más rud é, trínár rannpháirtíocht agus ár ngearáin ón bpobal, go bhfaighimid amach nach bhfuil na rialacha sin á leanúint ag ardáin, is féidir linn imscrúdú a dhéanamh air sin agus fíneálacha suntasacha a eisiúint (e.g. ag brath ar na himthosca, d’fhéadfadh fíneáil 20 milliún euro nó 10% den láimhdeachas bliantúil a bheith i gceist).
Samplaí den mhéid is féidir leat a thuairisciú do Choimisiún na Meán
Deacrachtaí maidir le teagmháil a dhéanamh leis an ardán, ábhar a thuairisciú don ardán nó gearáin a dhéanamh leis an ardán
Faoin nGníomh um Sheirbhísí Digiteacha, ní mór feidhmeanna tuairiscithe ar ardáin a bheith éasca le húsáid agus éasca le haimsiú. Má fheiceann tú ábhar mídhleathach ar an ardán agus mura bhfuil aon bhealach ann é a thuairisciú, nó má tá fadhb agat agus mura féidir leat an cnaipe tuairiscithe a aimsiú, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn. Is féidir lenár nIonad Comhairle comhairle a chur ort faoin áit a bhfuil an fheidhm tuairiscithe, nó mura bhfuil aon fheidhm tuairiscithe ar an ardán, b’fhéidir go mbeidh tú in ann gearán a dhéanamh linn.
Faoin nGníomh um Sheirbhísí Digiteacha, má dhéanann tú tuairisc faoi ábhar mídhleathach, ní mór duit freagra a fháil ón ardán go tráthúil, ag admháil go bhfuair siad do thuairisc. Má thuairiscíonn tú ábhar mídhleathach agus mura mbaineann an t-ardán anuas é, ní mór dóibh a gcinneadh gan é a bhaint anuas a mhíniú duit. Má thuairiscigh tú ábhar mídhleathach agus mura gcloiseann tú aon rud ar ais ón ardán, tá sé sin i gcoinne na rialacha agus is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Faoin nGníomh um Sheirbhísí Digiteacha, má thuairiscíonn tú ábhar mídhleathach, ní mór duit freagra a fháil ón ardán go tráthúil, ag admháil go bhfuair siad do thuairisc. Má cheapann an t-ardán nach bhfuil an t-ábhar a thuairiscigh tú 1) mídhleathach nó 2) nach sáraíonn sé a dtéarmaí agus a gcoinníollacha, féadfaidh sé cinneadh a dhéanamh gan an t-ábhar sin a bhaint, ach ní mór dóibh a gcinneadh gan é a bhaint a mhíniú duit AGUS ní mór duit deis a fháil achomharc a dhéanamh in aghaidh an chinnidh sin. Ba cheart an deis a thabhairt duit freisin achomharc a dhéanamh i gcoinne an chinnidh má bhaineann ardán d’ábhar, tar éis tuairisc a fháil ó dhuine eile. Tá sé mhí agat ó dháta an chinnidh achomharc a thaisceadh leis an ardán. Ní mór duit a bheith in ann an t-achomharc seo a chur isteach go leictreonach agus saor in aisce. Mura bhfaigheann tú deis achomharc a dhéanamh ar a gcinneadh, tá sé sin in aghaidh na rialacha agus is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Faoin nGníomh um Sheirbhísí Digiteacha, ní mór do sholáthraí seirbhíse ar líne pointe teagmhála aonair a sholáthar d’úsáideoirí chun teagmháil a dhéanamh leis an soláthraí go leictreonach, rud a fhágann gur féidir cumarsáid dhíreach agus mhear a dhéanamh.
Ní mór don phointe teagmhála aonair a bheith soláimhsithe agus ligean d’úsáideoirí modhanna cumarsáide a roghnú nach féidir a uathoibriú go hiomlán. Ní mór an fhaisnéis a chuireann ar chumas úsáideoirí teacht ar phointe teagmhála aonair na seirbhíse agus cumarsáid a dhéanamh leis gan stró a chur ar fáil don phobal, ní mór rochtain éasca a bheith uirthi, agus ní mór í a choinneáil cothrom le dáta. Féach naisc le cuid de na soláthraithe seirbhíse ar líne is mó.
Má chreideann tú nár chomhlíon soláthraí seirbhíse ar líne a oibleagáidí maidir lena phointe teagmhála aonair, is féidir leat gearán a dhéanamh linn.
Tá sé d’oibleagáid ar an soláthraí seirbhísí óstála údaráis forfheidhmithe dlí nó bhreithiúnacha a chur ar an eolas go pras má thagann sé ar an eolas faoi aon fhaisnéis is cúis le hamhras gur tharla cion coiriúil lenar bhain bagairt do bheatha nó do shábháilteacht duine nó daoine, go bhfuil cion den sórt sin ag tarlú nó gur dócha go dtarlóidh sé. Má chreideann tú nár chomhlíon soláthraí seirbhíse óstála a oibleagáidí maidir le húdaráis forfheidhmithe dlí nó bhreithiúnacha a chur ar an eolas faoi na himthosca sin, is féidir leat gearán a dhéanamh linn.
Níor cheart d’ardán ar líne tionchar a imirt ort, dallamullóg a chur ort ná tú a ionramháil trína dhearadh agus trína chomhéadan ar líne. Ní féidir le hardán tionchar a imirt ort chun cinntí áirithe a dhéanamh, mar shampla, trí roghanna réamhroghnaithe a bheith agat, nó trí mhothú bréagach práinne a chur i láthair duit. Níor cheart go gcuirfeadh dearadh ardáin teorainn le do chumas do rogha cinneadh agus cinntí eolasacha a dhéanamh. Níor cheart go n-iarrfaí ort arís agus arís eile rogha a dhéanamh, mar shampla, trí mhíreanna aníos a chur i láthair a chuireann isteach ar d’eispéireas. Ar deireadh, níor cheart go mbeadh sé níos deacra duit síntiús a chealú ná mar atá sé clárú. Má chreideann tú nár chomhlíon soláthraí ardáin ar líne a oibleagáidí maidir le tionchar diúltach a imirt ar an úsáid a bhaineann tú as an ardán, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Saincheisteanna maidir le m’ábhar a bhaint/mo chuntas a chur ar fionraí
Má tá d’ábhar mídhleathach nó mura gcomhlíonann sé téarmaí agus coinníollacha an ardáin, is féidir le hardán infheictheacht d’ábhair a bhaint nó a shrianadh, do chuntas a chur ar fionraí nó a fhoirceannadh nó íocaíochtaí leat a chur ar fionraí, a fhoirceannadh nó a shrianadh. Mar sin féin, faoin nGníomh um Sheirbhísí Digiteacha, má dhéanann ardán aon cheann de na gníomhartha sin agus má tá do sheoladh ríomhphoist aige, ní mór don ardán ráiteas ar chúiseanna a thabhairt duit. Ní mór don ráiteas ar chúiseanna a bheith soiléir, sothuigthe agus chomh beacht agus is féidir. Ní mór an méid seo a leanas a bheith ann: – Faisnéis i dtaobh an ndearnadh an t-ábhar a bhaint anuas, a shrianadh, a dhíchumasú nó ísliú céime a thabhairt dó nó an ndearnadh íocaíochtaí a chur ar fionraí nó a fhoirceannadh – An limistéar geografach a bhfuil feidhm ag an gcinneadh maidir leis – Fad an chinnidh – Imthosca an chinnidh, lena n-áirítear ar tháinig sé ó imscrúduithe an ardáin féin nó ó thuairisc ar ábhar mídhleathach agus, i gcás ina bhfuil géarghá leis, céannacht an duine a rinne an tuairisc – Faisnéis maidir le húsáid uathoibrithe chun an t-ábhar a shainaithint nó chun an cinneadh a dhéanamh – An chúis a meastar go bhfuil an t-ábhar mídhleathach, agus tagairt á déanamh don fhoras dlíthiúil (má bhaineann an cinneadh le hábhar mídhleathach) – Faisnéis shoiléir sholáimhsithe maidir le roghanna sásaimh Mura dtugann ardán ráiteas leordhóthanach cúiseanna duit, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Ní mór d’ardán bealach a chur ar fáil duit chun gearán a dhéanamh mura bhfuil tú sásta le cinneadh an ardáin ábhar a shrianadh nó a bhaint, do chuntas a chur ar fionraí nó a fhoirceannadh nó do chumas íocaíochtaí a fháil a chur ar fionraí nó a shrianadh. Ní mór don chóras gearán a bheith éasca le húsáid agus ní mór dó ligean duit an fhaisnéis is gá a chur isteach ionas gur féidir leis an gclár do ghearán a mheas. Ní mór duit a bheith in ann do ghearán a chur isteach go leictreonach agus saor in aisce. Tá 6 mhí agat ó dháta an chinnidh gearán a thaisceadh le soláthraí an ardáin. Ní mór don ardán an gearán a láimhseáil ar bhealach dícheallach neamh-idirdhealaitheach. Ní mór don ardán a chinneadh a aisiompú go tapa má léiríonn do ghearán nach bhfuil d’ábhar/d’iompar mídhleathach nó nach sáraíonn sé na téarmaí agus na coinníollacha. Ní mór foireann chuícháilithe a bheith ag ardán a dhéanann maoirseacht ar an gcinneadh sin agus ní féidir an próiseas a uathoibriú go hiomlán. Ceanglaítear ar ardán a chinneadh maidir le do ghearán agus na cúiseanna atá leis a chur in iúl duit gan moill mhíchuí. Ní mór don soláthraí na roghanna maidir le sásamh a chur in iúl duit freisin, sa chás nach bhfuil tú sásta leis an gcinneadh. Má chreideann tú nár chomhlíon soláthraí ardáin ar líne a oibleagáidí i ndáil lena chóras inmheánach maidir gearáin a láimhseáil, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Ní mór do théarmaí agus coinníollacha ardáin na rialacha maidir lena sheirbhís a úsáid a mhíniú. Ní mór d’ardáin a mbeartas maidir le cuntas úsáideora a chur ar fionraí nó a shrianadh a mhíniú go soiléir. Ní mór dóibh samplaí a thabhairt den mhéid a mheasann siad agus measúnú á dhéanamh acu ar iompar agus ní mór dóibh a bheith soiléir freisin faoin bhfad a mhairfidh fionraíocht. Má cheapann tú nár chomhlíon ardán a oibleagáidí maidir lena théarmaí agus coinníollacha, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Ní mór d’ardáin úsáideoirí a chur ar fionraí a chuireann tuairiscí nó gearáin/achomhairc isteach go minic a mheastar go bhfuil siad go follasach gan bhunús. Is éard is brí le go follasach gan bhunús go bhfuil sé soiléir, gan aon anailís dhomhain, go bhfuil an tuairisc nó an gearán gan bhunús. Sula gcuirtear ar fionraí tú as gearáin a dhéanamh, ní mór don ardán rabhadh a thabhairt duit, agus caithfidh an fhionraíocht a bheith ar feadh tréimhse réasúnta ama. Agus cinneadh á dhéanamh maidir le fionraíocht, ní mór don ardán measúnú a dhéanamh, ar bhonn cás ar chás, ar na himthosca bunaithe ar an bhfaisnéis atá aige. Áirítear ar na himthosca sin: – Líon absalóideach na dtuairiscí nó na ngearán ar follasach gur tuairiscí nó gearáin gan bhunús iad, a cuireadh isteach laistigh de thréimhse ama áirithe – An líon gearán gan bhunús den sórt sin i gcoibhneas leis an líon iomlán ábhair a postáladh nó tuairiscí a cuireadh isteach laistigh de thréimhse áirithe ama – Tromchúis na mí-úsáide, lena n-áirítear cineál an ábhair mhídhleathaigh, agus a iarmhairtí – I gcás inar féidir é a shainaithint, rún an úsáideora, an duine aonair, an eintitis nó an ghearánaigh Ní mór do théarmaí agus coinníollacha ardáin ar líne míniú a thabhairt ar a mbeartas maidir le húsáideoirí áirithe a chur ar fionraí mar gheall ar mhí-úsáid agus samplaí a sholáthar de na fíorais agus na himthosca a mheasann siad agus cinneadh á dhéanamh acu úsáideoir a chur ar fionraí. Má chreideann tú nár chomhlíon soláthraí ardáin ar líne a oibleagáidí maidir le tú a chur ar fionraí as tuairiscí nó as gearáin a chur isteach, is féidir leat gearán a dhéanamh linn.
Ní mór d’ardáin ar líne úsáideoirí a chuireann ábhar ar follasach go bhfuil sé mídhleathach ar fáil go minic a chur ar fionraí. Sula gcuirtear ar fionraí tú, ní mór don ardán rabhadh a thabhairt duit, agus caithfidh an fhionraíocht a bheith ar feadh tréimhse réasúnta ama. Agus cinneadh á dhéanamh maidir le fionraíocht, ní mór don ardán measúnú a dhéanamh, ar bhonn cás ar chás, ar na himthosca bunaithe ar an bhfaisnéis atá aige. Áirítear ar na himthosca sin: – Líon absalóideach an ábhair ar follasach gur ábhar mídhleathach é, a cuireadh isteach laistigh de thréimhse ama áirithe – Líon an ábhair sin i gcoibhneas le líon iomlán an ábhair a postáladh nó líon iomlán na dtuairiscí a cuireadh isteach laistigh de thréimhse áirithe ama – Tromchúis na mí-úsáide, lena n-áirítear cineál an ábhair mhídhleathaigh, agus a iarmhairtí – I gcás inar féidir é a shainaithint, rún an úsáideora, an duine aonair, an eintitis nó an ghearánaigh Má chreideann tú nár chomhlíon soláthraí ardáin ar líne a oibleagáidí maidir le tú a chur ar fionraí mar gheall ar ábhar a phostáil tú, is féidir leat gearán a dhéanamh linn
Saincheisteanna a bhaineann le fógraíocht
Is é is aidhm don Ghníomh um Sheirbhísí Digiteacha domhan ar líne atá níos trédhearcaí, níos sábháilte agus níos cothroime a thógáil. Ní mór fógraí, bídís ina n-earraí agus ina seirbhísí polaitiúla nó fógraíochta, a lipéadú go soiléir. Ba cheart go mbeadh sé soiléir freisin cé atá ag fógairt agus cé a d’íoc as an bhfógra. Má thugann tú faoi deara nach bhfuil fógraí lipéadaithe go soiléir ar ardáin, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn.
Ní mór duit a bheith in ann féachaint ar na cúiseanna a roghnaíodh tú chun fógra a thaispeáint duit agus ní mór faisnéis a thabhairt duit maidir le conas is féidir leat na socruithe seo a athrú. Ní ceadmhach fógra a thaispeáint duit atá bunaithe ar shonraí pearsanta áirithe, lena n-áirítear cine, bunadh eitneach, tuairim pholaitiúil, ballraíocht i gceardchumann, creideamh reiligiúnach nó fealsúnach, sonraí sláinte, do shaol gnéis nó gnéaschlaonadh. Má chreideann tú nár go bhfuil chomhlíon ardán a oibleagáidí maidir le fógraíocht, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Ní mór d’ardán atá beartaithe lena úsáid ag leanaí bearta a chur i bhfeidhm chun ardleibhéal príobháideachais, sábháilteachta agus slándála a chinntiú. Ní féidir le fógraí ar na seirbhísí seo díriú ar leanaí bunaithe ar phróifíliú, ag baint úsáid as na sonraí atá acu faoin leanbh. Má chreideann tú nár chomhlíon ardán a oibleagáidí maidir le fógraíocht do leanaí, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh.
Ní mór d’ardáin an-mhór ar líne (VLOPanna) agus innill chuardaigh an-mhór ar Líne (VLOSEnna) faisnéis a sholáthar faoi fhógraí, i rannán poiblí dá gcomhéadan ar líne (stór fógraíochta). Ní mór an fhaisnéis seo a leanas a áireamh: – ábhar an fhógra – cé atá i mbun fógraíochta agus cé a d’íoc as an bhfógra (más fógra éagsúil é). – tráthchlár an fheachtais fógraíochta – cén spriocdhíriú a úsáideadh – na teachtaireachtaí tráchtála a fhoilsítear ar VLOPanna – líon iomlán na ndaoine a sroicheadh agus, i gcás inarb infheidhme, miondealaithe de réir an Bhallstáit Ní mór rochtain a bheith ag an bpobal ar an bhfaisnéis sin agus í a bheith ar fáil ar feadh na tréimhse a bhfuil an fógra ar siúl lena linn agus ar feadh bliain amháin tar éis don fhógra a bheith ar siúl freisin. Ní mór do sholáthraithe VLOPanna agus VLOSEnna a chinntiú freisin nach bhfuil aon sonraí pearsanta de chuid na ndaoine ar taispeánadh an fógra dóibh sa stór. Má chreideann tú nár chomhlíon VLOP/VLOSE a oibleagáidí maidir le fógraíocht, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn chun gearán a dhéanamh. Féadfar gearáin maidir leis na hábhair sin a chur ar aghaidh chuig an gCoimisiún Eorpach lena mbreithniú agus lena gcinneadh.
Córais moltaí/Fothaí ‘Duitse’
Ní mór d’ardán a úsáideann córais moltaí míniú a thabhairt ar an gcaoi a bhfuil ábhar á roghnú ina théarmaí agus coinníollacha. Ní mór go n-áireofaí sa mhíniú na príomhpharaiméadair a úsáidtear ina gcórais moltaí, aon rogha duit na paraiméadair a athrú, na critéir is tábhachtaí a úsáidtear agus cén fáth go bhfuil na critéir seo tábhachtach. Tá roghanna ag roinnt ardán maidir le córais moltaí. Ní mór do na hardáin ar líne sin ligean duit an córas moltaí is fearr leat a roghnú. I dteannta na n-oibleagáidí thuas, ní mór d’ardáin an-mhór ar líne (VLOPanna) agus innill chuardaigh an-mhór ar líne (VLOSEnna) a úsáideann córais moltaí rogha amháin ar a laghad a sholáthar nach bhfuil bunaithe ar phróifíliú trí úsáid a bhaint as na sonraí atá acu fút. Má chreideann tú nár chomhlíon ardán a oibleagáidí maidir le córais moltaí, is féidir leat gearán a dhéanamh linn. Féadfar gearáin a bhaineann le VLOPanna nó VLOSEnna a chur ar aghaidh chuig an gCoimisiún Eorpach lena mbreithniú agus lena gcinneadh.
Cosaintí áirithe do leanaí
Tá rialacha sa Chód Sábháilteachta ar Líne maidir leis an bpobal a chosaint ar dhíobháil ar líne. Tá feidhm aige maidir le hardáin comhroinnte físeán áirithe atá lonnaithe in Éirinn. Ní mór d’ardáin comhroinnte físeán cosaintí áirithe do leanaí ar ábhar físe, lena n-áirítear fógraí físe, a d’fhéadfadh díobháil a dhéanamh dóibh a áireamh ina dTéarmaí agus Coinníollacha agus iad a chur i bhfeidhm ina dTéarmaí agus Coinníollacha. Ní mór d’ardáin comhroinnte físeán foráil a dhéanamh freisin do chórais rialaithe tuismitheoirí atá faoi rialú an úsáideora.
Is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn le faisnéis faoi ábhar físe díobhálach nó fógraíocht físe. Is féidir linn an fhaisnéis sin a úsáid chun tuiscint níos fearr a fháil ar an gcaoi a bhfuil ardáin comhroinnte físeán ag comhlíonadh a n-oibleagáidí faoin gCreat Sábháilteachta ar Líne.
An méid nach féidir leat a thuairisciú do Choimisiún na Meán
Cuireann an Creat Sábháilteachta ar Líne ar ár gcumas imscrúdú a dhéanamh ar rioscaí córasacha ar ardáin agus a chinntiú go bhfuil próisis agus córais i bhfeidhm ag ardáin chun an t-ábhar mídhleathach agus díobhálach a d’fhéadfadh an pobal, agus go háirithe leanaí, a fheiceáil a laghdú. Tá Ionad Teagmhála againn atá in ann ceisteanna faoin ról atá againn a láimhseáil, ach uaireanta bíonn míthuiscintí ann faoin méid is féidir linn a dhéanamh agus faoin méid is féidir leis an bpobal a thuairisciú dúinn.
Seo roinnt samplaí de chásanna nach bhfuil sé laistigh dár sainchúram beart a dhéanamh ina leith:
Mar rialtóir meán, is é an ról atá againn a chinntiú go bhfuil na rialacha faoin gCreat Sábháilteachta ar Líne á leanúint ag na hardáin ar líne a rialálaimid. Ní modhnóir ábhair muid. Ní muidne an Garda Síochána. Ní breitheamh muid. Níl sé de chumhacht againn ábhar mídhleathach nó díobhálach a bhaint den idirlíon láithreach. Ní mór dúinn tuiscint a fháil ar cé chomh héifeachtach agus atá feidhmeanna tuairiscithe ar na hardáin a rialálaimid. Mar shampla, má thuairiscíonn tú ábhar mídhleathach agus mura bhfaigheann tú freagra go tráthúil agus mura mbaintear an t-ábhar sin anuas, nó mura míníonn an t-ardán an cinneadh sin duit gan é a bhaint anuas, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn. Gabhfaidh ár nIonad Comhairle buíochas leat as do thuairisc, tabharfaidh sé comhairle duit agus taifeadfaidh sé d’ábhair imní. Ní féidir linn an t-ábhar seo a bhaint ar do shon. Ceann de na roghanna atá ar fáil dúinn ná an fhaisnéis seo a chur ar aghaidh chuig ár bhfoireann Maoirseachta Ardáin a oibreoidh chun a chinntiú go bhfeabhsaíonn na hardáin a gcórais.
Má tá imní ort faoi do shábháilteacht láithreach, is é an chéad rud ba cheart duit a dhéanamh i gcónaí ná teagmháil a dhéanamh leis an nGarda Síochána ar 999 nó 112. Ag brath ar a dhéine atá siad, d’fhéadfadh sé a bheith mídhleathach teachtaireachtaí bagracha agus ionsaitheacha a sheoladh toisc go meastar gur ciapadh é, mar sin tá sé tábhachtach tuairisc a thabhairt don Gharda Síochána. Má thuairiscigh tú an t-ábhar mídhleathach sna postálacha sin don ardán agus murar bhain an t-ardán an t-ábhar anuas, nó murar thug sé bealach duit achomharc a dhéanamh ina choinne sin, is féidir leat teagmháil a dhéanamh linn.
Má tá tú in Éirinn nó in aon tír san AE agus tú féin nó duine éigin eile i mbaol láithreach nó i mbaol díobhála anois, cuir glao ar na seirbhísí éigeandála trí ghlaoch a chur ar 112 ó aon ghuthán. Tá an uimhir seo saor in aisce. Más mian leat coir nó gníomhaíocht choiriúil amhrasta a thuairisciú, déan teagmháil leis an nGarda Síochána, ag do stáisiún Gardaí áitiúil nó trí úsáid a bhaint as líne theileafóin rúnda an Gharda Síochána 1800 666 111 atá saor in aisce. Má cheapann tú gur íospartach mí-úsáide é leanbh nó go bhfuil sé nó sí i mbaol mí-úsáide, nó má tá imní ort faoi íomhánna atá stóráilte ar ghléasanna nó ábhar príobháideach (i.e. íomhánna) atá á roinnt trí chumarsáid phríobháideach chriptithe amhail aipeanna teachtaireachtaí, is féidir leat teagmháil a dhéanamh le do stáisiún Gardaí áitiúil nó ar líne theileafóin rúnda an Gharda Síochána 1800 666 111 atá saor in aisce.
Ní féidir, ní muidne an t-údarás inniúil chun é seo a fhiosrú. Má dhéanann tú teagmháil linn, treoróimid thú chuig an gCoimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí (CCPC). Is é +353 1 402 5555 an líne chabhrach atá acu.